Tutorial Românesc WordPress de la 0 până la tot ce trebuie sa aflați – Manual complet

Ce este WordPress și care sunt avantajele sale?

WordPress este un manager de conținut folosit de milioane de site-uri web din întreaga lume, de la bloguri mici până la site-uri mari.

Popularitatea sa constă în faptul că este o platformă simplă, dar foarte eficientă, care ne oferă multe posibilități de a crea, personaliza și duce site-urile noastre la nivelul dorit.

Prin urmare, WordPress este mult mai mult decât o platformă care ne permite să creăm și să publicăm conținut pe Internet.

Este gratuit și de cod deschis

WordPress este gratuit și a fost dezvoltat sub licența GPL, permițând oamenilor și organizațiilor să utilizeze, să studieze, să partajeze și să modifice software-ul.

O mare parte din proiect a fost dezvoltat de comunitatea WordPress, oameni care își dedică timp și efort voluntar pentru a testa fiecare versiune și rămân asociați cu Automattic, compania fondată de unul dintre creatorii săi.

Diferențe între wordpress.com și wordpress.org

În WordPress există două site-uri și sisteme diferențiate: wordpress.com și wordpress.org

Cu wordpress.com putem crea un site web fără a fi nevoie să angajăm o găzduire . Acest site web va fi găzduit pe serverele WordPress în sine. Numele de domeniu va fi legat de WordPress, iar site-ul dvs. va fi într-adevăr un subdomeniu.

Această opțiune este complet gratuită, dar veți avea, de asemenea, multe limitări la toate nivelurile.

Iată un exemplu de site web wordpress.com:

Wosdpress.com

Cu wordpress.org putem crea un site web și să- l găzduim în propriul nostru hosting . În acest caz, domeniul nu va fi legat de WordPress și vom avea toate posibilitățile dorite la crearea, personalizarea și monetizarea site-ului nostru web.

Această opțiune implică deja angajarea unui hosting si este cea pe care o recomand dacă doriți un proiect serios pe care sa-l faceți profitabil fără limite. Tot ce vom vedea în acest curs WordPress va fi pentru site-urile wordpress.org cu propriul domeniu și găzduire.

Principalele avantaje ale WordPress

WordPress are o curbă de învățare foarte rapidă . Panoul său de administrare este intuitiv și permite un control foarte bun al platformei în cel mai scurt timp. Este ușor de personalizat și de gestionat . Editarea conținutului în WordPress, publicarea de noi postări și pagini sau adăugarea de imagini este la fel de simplă ca realizarea într-un procesor de texte. Într-un mod foarte vizual vom gestiona paginile site-ului nostru și meniurile, vom adăuga cu ușurință imagini, videoclipuri și link-uri, printre alte sarcini.

Deci printre principalele avantaje ale WordPress putem evidenția că:

  • Este foarte ușor de utilizat și menținut, indiferent de lipsa cunoștințelor tehnice
  • Oferă multiple posibilități de personalizare: niciun site WordPress nu trebuie să fie la fel ca altul
  • Este foarte flexibil și îl puteți folosi pentru a crea practic orice tip de site web
  • Are o programare foarte atractivă pentru Google, ceea ce este bun pentru SEO
  • Permite un design sensibil 100% și adaptat la toate tipurile de dispozitive mobile
  • Evoluează și crește constant pentru a introduce îmbunătățiri, a corecta vulnerabilitățile etc.

Creează-ți site-ul cu WordPress

Acum că știți ce este WordPress și ați decis acest manager de conținut să vă creați site-ul dvs., a venit momentul să învățați cum să faceți un site web cu WordPress, veți vedea că este foarte simplu.

Nu mai trebuie să mergeți la niciun curs WordPress, în acest articol vom vedea tot ce aveți nevoie pentru a instala WordPress, instala un șablon, personalizați-l, sa știți cum funcționează panoul de control și faceți setările și configurațiile de bază pentru a începe să funcționeze. cu WordPress.

Descărcați și instalați WordPress

Marea majoritate a furnizorilor de hosting oferă instalarea automată a WordPress odată cu angajarea serviciilor lor. Aceasta este o opțiune rapidă și simplă dacă nu doriți să vă complicați cu aspecte tehnice.

În acest caz, vom folosi Installatron , unul dintre cei mai buni instalatori auto care există pana in momentul de fata.

Din CPanel, panoul de administrare al găzduirii dvs., puteți accesa Installatron pentru a vă instala WordPress.

Odată intrat în aplicație, căutați WordPress.

Pe ecranul următor, dați clic pe „Instalați această aplicație”.

Apoi mergeți in partea de jos a ecranului și dați clic pe „instalare” din nou.

Efectuat. Instalarea WordPress-ului dvs. este deja în curs. Va dura aproximativ 30 de secunde.

De asemenea, aveți opțiunea de a instala manual WordPress . Pentru a face acest lucru, trebuie să descărcați cea mai recentă versiune a WordPress pe computer și să urmați instrucțiunile celebrei instalări în 5 minute date de WordPress.

Odată instalat pe gazduirea dvs. web, puteți accesa site-ul dvs. în orice moment accesând adresa URL:http: // domeniultau / wp-admin /

În continuare, trebuie să completați numele de utilizator și parola pe care le-ați determinat în timpul procesului de instalare. Aveți deja totul gata să accesați și să începeți să lucrați la WordPress.

Bare de instrumente WordPress

WordPress funcționează cu două bare de instrumente pentru a facilita accesul la tot ceea ce doriți să faceți foarte ușor.

Pe de o parte, aveți bara de sus :

De aici puteți accesa direct funcții foarte frecvente , cum ar fi adăugarea unei noi intrări, a unei noi pagini, a unui utilizator nou etc., accesarea actualizărilor etc.

Funcțiile pe care le puteți accesa din această bara superioară vor fi, de asemenea, găsite în bara din partea stângă, dar această bara superioară este ca o scurtătură pentru a accesa direct funcțiile prezentate.

Pe de altă parte, aveți bara de instrumente a barei laterale din stânga , loc in care veți găsi meniuri de unde puteți accesa toate funcțiile WordPress-ului dvs., pe care le vom explica pe parcursul acestui tutorial.

Dacă dați clic pe sau treceți peste fiecare meniu principal („Articole (bilete )ha ha”, „Pagini”, Aspect ”,„ Pluginuri ”,„ Setări ”etc.) vă vor afișa opțiunile disponibile în fiecare dintre ele. De acolo, trebuie doar să dați clic pe opțiunea care vă interesează.

Instalați un șablon în WordPress

Modelul este designul site-ului dvs. WordPress. Conținutul pe care îl creați se va adapta la acel design, pe care aveți și opțiunea de a-l personaliza.

În orice moment, puteți modifica șablonul site-ului dvs. WordPress, fără a afecta conținutul pe care l-ați creat deja. Pur și simplu, odată cu instalarea unui nou șablon, conținutul va fi adaptat noului design.

WordPress-ul dvs. include mai multe șabloane instalate standard. Puteți verifica accesând meniul „Aspect”(Aparitie) din bara laterală din stânga și dând clic pe „Teme”.

Pe ecranul următor, puteți vedea temele (subiecte instalate și puteti adăuga altele noi).

Aveți nenumărate opțiuni din care să alegeți, atât gratuite, cât și pro( cu plata, variante mai complete). Înainte de a activa o temă pe site-ul dvs. WordPress, o puteți previzualiza pentru a vedea cum ar arăta acel design.

După ce v-ați hotărât, pur și simplu dați clic pe opțiunea „Activare”.

Personalizați un șablon

De la WordPress aveți și opțiunea de a vă personaliza șablonul și de a verifica cum arată modificările înainte de a le publica. Opțiunile de personalizare pot varia de la un șablon la altul .

Pentru a vă personaliza șablonul, reveniți la meniul „Aspect” din bara laterală din stânga și dați clic pe „Personalizare”.

În continuare, vi se vor afișa opțiunile de personalizare ale șablonului ( Temei ) dvs LIVE .

Puteți, de exemplu, să personalizați identitatea site-ului dvs. web și să adăugați un logo, să schimbați titlul și descrierea etc.

Puteți personaliza culoarea de fundal a site-ului dvs. web, culoarea pe care doriți să evidențiați linkurile, puteți schimba tipografia, includeți o imagine de fundal, alege dacă doriți o copertă statică sau dacă sunt încorporate noile dvs. intrări etc.

După ce ați făcut personalizările dorite și ați verificat aspectul lor, trebuie doar să dați clic pe „Salvați” și „Publicare”. Aceste personalizări pot fi modificate oricând doriți, la fel cum puteți modifica și șablonul.

Widgets

Widgeturile sunt o altă resursă pe care trebuie să le personalizăm pe site-ul nostru.

Widget-urile sunt aplicații mici pe care le putem încorpora pe site-ul nostru web pentru a le oferi utilizatorilor noștri acces direct la funcții frecvente, cum ar fi linkurile ultimilor noastre postări sau pentru a le oferi informații pe care dorim să le evidențiem vizual (un formular de contact, informațiile activității noastre în rețelele sociale etc.).

Puteți găsi multiple exemple diferite dacă priviți, în special, în coloana din partea dreaptă a multor site-uri web de tot felul.

Pentru a adăuga widget-uri pe site-ul dvs. WordPress, trebuie doar să accesați meniul „Aspect” din bara laterală din stânga și să dați clic pe „Widgets”.

Pe ecranul următor, puteți adăuga widget-uri noi, pur și simplu dând clic pe cel care vă interesează sau prin glisarea acestuia în bara laterală. Pentru a-l dezactiva, va trebui să-l returnați doar la locul de origine.

Din opțiunea „Personalizați” pe care am văzut-o când vorbim despre șabloane, vă puteți gestiona widgeturile și adăuga altele noi.

Desktop sau Panoul principal

Desktop sau Panoul principal este ca tabăra de bază a WordPress-ului tău.

De aici, puteți accesa rapid un rezumat al activității site-ului dvs. web . În mod logic, dacă ați instalat doar WordPress-ul dvs. nu veți vedea nicio alta activitate. Dar imediat ce începi să lucrezi, vei avea aceste informații disponibile.

Puteți accesa dintr-o privire informațiile postărilor, paginile dvs., comentariile, cele mai recente publicații, puteți crea un articol direct, gestiona și răspunde la cele mai recente comentarii etc.

De pe „Desktop” puteți gestiona și actualizări: versiunea dvs. de WordPress, pluginurile, temele etc.

Administrarea utilizatorilor și a profilului

Prin instalarea WordPress, veți fi creat automat profilul dvs. de utilizator. De acolo, puteți edita informațiile despre profil și puteți adăuga noi utilizatori, le puteți atribui un rol pentru a filtra funcțiile pe care le pot (sau nu) să le îndeplinească etc.

Puteți face acest lucru accesând meniul „Utilizatori” din bara laterală din stânga.

În opțiunea „Toți utilizatorii” puteți accesa informațiile utilizatorilor cărora le-ați oferit acces la WordPress, rolul sau profilul pe care l-au atribuit și care va determina permisiunile pe care le au, numărul de intrări ale fiecărui utilizator, etc.

În orice moment, de aici puteți șterge un utilizator sau modificarea profilului (rolului).

În opțiunea „Adăugare nouă” puteți adăuga un utilizator nou pentru a avea acces la WordPress și a determina profilul sau rolul pe care îl veți avea: administrator, abonat, editor, colaborator sau autor. Puteți adăuga toți utilizatorii pe care doriți.

Profiluri de utilizator în WordPress

Înainte de a adăuga un utilizator nou, trebuie să determinați foarte bine profilul pe care doriți să îl atribuiți, deoarece, în funcție de acest rol, îi veți da acces pentru a efectua anumite acțiuni.

Vom vedea diferitele profiluri de utilizator și permisiunile corespunzătoare ale acestora:

Administrator: este profilul cu autoritate maximă. Încă de la început sunteți administrator al site-ului dvs. web, dar puteți adăuga și alți administratori dacă considerați că este necesar, ținând cont că le veți oferi controlul asupra TOT.

Editor: acest profil are acces complet la tot conținutul site-ului web. Puteți crea intrări noi, edita orice articol, puteți șterge orice post de utilizator și modera, gestiona și răspunde la comentarii. Dar nu aveți permisiunea de a modifica setările site-ului web, de a gestiona pluginuri sau șabloane sau de a adăuga noi utilizatori.

Autor:  acest profil poate adăuga și publica numai intrări noi și modifica sau șterge propriile dvs. intrări.

Contributor: acest profil poate scrie doar intrări noi, dar, spre deosebire de „autor”, aceste articole nu vor fi publicate fără moderarea prealabilă a unui editor sau administrator.

Abonat: Puteți accesa conținutul privat al site-ului, dar nu puteți scrie sau publica înregistrări.

În sfârșit, în opțiunea „Profilul tău” poți edita informațiile profilului tău WordPress.

Setări și setări de bază

Vom vedea acum o serie de setări pe care le puteți configura în WordPress. Le puteți schimba oricând doriți.

Pentru a face acest lucru, accesați meniul „Setări” din bara laterală din stânga. Dacă dați clic sau treceți cursorul peste, vi se vor afișa diferite opțiuni de setare pe care le aveți disponibile. De acolo, trebuie doar să dați clic pe secțiunea care vă interesează.

Setări generale

Aici puteți gestiona informații generale, cum ar fi: numele și titlul WordPress-ului dvs., adresa de e-mail, setați un profil implicit pentru utilizatorii noi, determinați un fus orar, selectați un format de dată și oră etc.

Scrieți Setări

De aici putem configura setările de scriere pe care site-ul nostru va avea în mod implicit: schimba emoticoane în imagini, setează o categorie implicită pentru intrările noastre, setează un tip de format pentru intrări etc.

Setări de citire

Aici putem configura setări legate de modul în care conținutul nostru va fi prezentat cititorilor noștri.

Putem decide dacă dorim ca si Casa noastră să fie o pagină statică sau să adauge ultimile noastre articole; determinați numărul maxim de intrări pe care dorim să le afișăm etc.

Setări comentariu

Mai târziu vom vorbi despre aceasta tema într-o secțiune dedicată exclusiv a tot ceea ce are legătură cu administrarea și gestionarea comentariilor în WordPress.

Setări media

De aici, puteți configura dimensiunea imaginilor.

Din meniul „Media” din bara laterală din stânga, puteți gestiona toate fișierele din media media.

Setări de legătură permanentă

De aici, puteți configura structura pe care URL-urile sau legăturile permanente. Când creați o nouă intrare, veți avea opțiunea de a edita adresa URL, după cum vom vedea chiar mai jos.

Editor

De la WordPress puteți edita fișierele. Desigur, FOARTE ATENȚI cu ceea ce accesati aici dacă nu sunteți programator sau aveți cunoștințe tehnice. În orice caz, este bine să știți că această opțiune există.

Pentru a accesa această opțiune, accesați meniul „Aspect” din bara laterală din stânga și dați clic pe „Editor”.

După ce ați editat fișierul, dați clic pe „Actualizare” și Gata. Dar, insist, vă sfătuiesc să nu atingeți aceasta sectiune dacă nu aveți cunoștințe de programare.

Creați posturi în WordPress

În acest modul vom vedea de la zero tot ce ai nevoie pentru a- ți crea intrările WordPress .

Vom vedea opțiunile pe care le aveți pentru editarea și formatarea articolelor dvs. , cum să adăugați link-uri, cum să editați o  adresă URL , cum să adăugați etichete de titlu, cum să adăugați imagini și videoclipuri, galerii, cum funcționează categoriile și etichetele etc.

Adăugați o nouă intrare sau articol

Pentru a adăuga o nouă intrare WordPress, trebuie doar să dați clic pe meniul articole ( bilete ) din bara laterală din stânga și să dați clic pe „Adaugă nou”

Puteți face acest lucru și din bara de sus din meniul Adauga. Dacă dați clic pe ea, vor fi afișate mai multe opțiuni, inclusiv „Intrare”.

Oricum, veți ajunge pe același site și va apărea o foaie goală în care începem să scriem și să formatăm intrările. Chiar funcționează foarte similar cu un document Word.

Dacă este prima dată când creați o intrare, veți vedea probabil doar o primă linie de instrumente de formatare de bază. Dacă dați clic pe ultima pictogramă a primului rând, va fi afișat un al doilea rând de opțiuni mai avansate.

Titluri, adrese URL și formate de text

Sunteti gata să începeti să scrieti?

Începeți cu titlul . După ce scrieți titlul, veți crea automat o adresă URL implicită sau un link permanent care va lua numele acelui titlu.

Pentru a modifica adresa URL , trebuie doar să dați clic pe „Editare” și să introduceți adresa URL dorită, separând fiecare cuvânt cu liniuțe. Dați clic pe „Acceptați” pentru a salva modificările.

Începeți să scrieți și, pentru a structura informațiile, utilizați etichetele de titlu (subtitrări).

Ele sunt un factor important de utilizare, deoarece cititorii dvs. pot consuma informațiile într-un mod mai ușor și organizat și vă pot oferi, de asemenea, puncte SEO Onpage . În plus, ele vă vor ajuta atunci când scrieți șă structurați ceea ce doriți să spuneți.

Cele mai frecvente sunt H2 și H3, deși există până la H6. H1, de regulă implicit, va fi titlul înscrierii.

Pur și simplu selectați cu mouse-ul cuvintele pe care doriți să le utilizați ca subtitrare, accesați opțiunea „Paragraf” din bara de instrumente și selectați titlul dorit din meniul vertical.

Nu vă fie teamă să folosiți etichetele de titlu. După cum veți vedea, acest articol este plin cu ele. Cu bun simț, desigur. Gândește-te mai ales la cititorii tăi și folosește-i pentru a crea o structură logică. Așa vor arăta.

Structurați-vă informațiile cu paragrafe scurte care sunt digerabile pentru cititorii dvs. și rețineți că un paragraf scurt în versiunea desktop poate fi un paragraf etern în mobil. Adică cu atât este mai scurt cu atât mai bine (2,3 linii mai bine decât 5 sau 6).

Puteți evidenția cuvinte sau fraze scurte cu caractere aldine (nu abuzați), folosiți cursiva, trageți conturi, creați înregistrări punctate sau numere, puteți schimba culoarea, anula schimbări etc. Această parte funcționează la fel ca atunci când doriți să editați în Word.

Pur și simplu selectați cuvintele sau frazele pe care doriți să le formatați și dați clic pe pictograma corespunzătoare din bara.

Pe măsură ce scrieți, mergeți la salvarea modificărilor . WordPress are un sistem autosave, dar pentru a vă asigura că nu pierdeți nimic în orice moment, obișnuiți-l să îl salvați manual. Mai bine în siguranță.

Pentru a face acest lucru, faceți clic pe butonul „Salvați numai” din bara laterală din dreapta. Sau sus stânga depinde ce Editor se va folosi.

Include link-uri

De link – uri sau hyperlink – uri sunt o parte foarte importantă. Atât externe (către alte site-uri web), cât și interne (către alte pagini ale site-ului dvs. web).

Sunt un factor important de utilizare, deoarece oferă cititorilor dvs. acces direct la informații complementare și sunt, de asemenea, un factor de poziționare SEO.

Deci nu vă fie frică să includeți link-uri. Desigur, întotdeauna cu bun simț și gândindu-te la utilizatorii tăi.

Pentru a include o legătură într-o intrare WordPress, trebuie doar să selectați cu mouse-ul cuvintele sau cuvintele ( text ancoră ) prin care veți face legătura, fie intern, fie extern, dați clic pe pictograma ancoră, lipiți si Verificați adresa URL de destinație și dați clic pe săgeată. Gata!

Pentru a anula legătura, pur și simplu selectați aceleași cuvinte de hiperlink și dați clic pe pictograma ancoră spartă, care se află chiar lângă ea.

Trebuie să știu cod pentru a utiliza WordPress?

Un punct important. Veți vedea că în partea dreaptă sus a casetei pentru a crea intrarea, există două căsuțe: Visual și HTML.

Ecranul „Vizual” este locul în care scrieți , editați formatul, includeți linkuri, imagini etc. Tot ce este rescris automat în cod pe ecranul HTML. De asemenea, toate modificările pe care le faceți pe ecranul HTML , dacă introduceți codul manual, vor avea impactul său pe ecranul vizual. Deci, aveți grijă să vă jucați ușor.

Dacă nu cunoașteți codul HTML și limbajul, acest lucru nu ar trebui sa vă sperie. Pentru că tocmai unul dintre avantajele mari ale WordPress este că, în principiu, nu va trebui să atingeți niciun cod și vă puteți gestiona site-ul fără dureri de cap.

Cu toate acestea, nu strică să arunci o privire și să te familiarizezi cu limbajul HTML al principalelor etichete.

Încărcați imagini și adăugați-le la intrare

Imaginile sunt o altă parte fundamentală a intrărilor dvs. Ele ajută la crearea textului mult mai digerabil și adaugă valoare cititorilor dvs. (cu condiția să fie adecvați). Insist: gândește-te întotdeauna înainte de a face ceva pentru utilizatorii tăi.

Încărcarea imaginilor pe WordPress și adăugarea lor în postările dvs. este foarte simplă.

Plasați mouse-ul în care doriți să inserați imaginea pe ecranul „Visual”, unde scrieți normal.

Apoi, dați clic pe „Adaugă obiect” în bara de instrumente de intrare.

În continuare, aveți două opțiuni: încărcați o imagine sau selectați una din biblioteca media.

Pentru a încărca o imagine, trebuie doar să dați clic pe opțiunea „Încărcați fișiere”. Pe ecranul următor, vi se va da opțiunea de a trage direct imaginea sau de a o selecta de unde o aveți stocată pe computer, fie că este desktop sau un folder.

Odată încărcat, asigurați-vă că imaginea apare ca selectată și dați clic pe butonul “Inserați în intrare”

Înainte de a face acest lucru, aveți posibilitatea de a edita imaginea , în bara laterală dreaptă: puneți un titlu (dacă nu aveți), adăugați o legendă (legendă), dacă este necesar, puneți un text alternativ (asta este cunoscut ca „alt tag” în scopuri SEO, astfel încât să poți poziționa acea imagine în căutările conexe), să o aliniezi etc.

Efectuat. Aveți deja imaginea adăugată în locul dorit de dvs. în postare.

Încorporați videoclipuri în WordPress

Nu uitați: conținutul nu este doar text. Sunt imagini și, de asemenea, videoclipuri.

Videoclipurile sunt de asemenea foarte importante. Ca întotdeauna, cu bun simț. La fel ca imaginile, decongestionează textul, pot oferi o valoare suplimentară utilizatorilor dvs. și vă pot ajuta să petreceți mai mult timp pe pagina dvs.

Pentru a încorpora un videoclip în postarea dvs. WordPress, adică adăugați-l, este la fel de simplu ca să mergeți la videoclipul în cauză și să dați clic pe opțiunea „partajează”. Va fi generata automat o legătură pe care trebuie să o copiați și să o insertați în postarea dvs.

Puteți face acest lucru direct pe ecranul „vizual”, la fel ca în imagini. Nu este necesar să introduceți codul HTML.

Efectuat. Avem deja videoclipul inserat în postarea noastră, chiar acolo unde ne dorim.

Categorii și etichete în WordPress

Categoriile și etichetele au ca obiectiv organizarea și clasificarea biletelor pentru a oferi o mai mare utilizare utilizatorilor dvs., astfel încât să poată găsi mai ușor conținutul după temă.

 Categoriile sunt utilizate pentru a grupa conținutul aceluiași subiect . De exemplu, în blogul meu am creat categoriile „SEO”, „Instrumente”, „Dicționar SEO” etc. Sub fiecare din aceste categorii se află articolele fiecărei teme.

Pentru a crea categorii noi, o puteți face din bara laterală din stânga, în meniul „Intrări”( bilete) – „Categorii”.

În ecranul de editare a fiecărei intrări puteți atribui direct articolul unuia dintre categoriile pe care le-ați creat deja sau adăugați una nouă. Puteți face acest lucru din coloana din dreapta, în caseta „Categorii”.

 Etichetele sunt mai specifice și sunt categorii complement . Cu ajutorul etichetelor puteți grupa elemente pe care le-ați atribuit deja categoriilor corespunzătoare, dar, din orice motiv, aveți ceva în comun.

De exemplu, aș putea eticheta un articol din categoria SEO și un alt articol din categoria Marketing de conținut cu aceeași etichetă „câștiga bani online” dacă ambele articole, în ciuda apartenenței la categorii diferite, au acea temă în comun.

Același articol poate avea mai multe etichete. Dar nu este vorba despre crearea de etichete deoarece, ținând cont că acestea sunt un factor de uzabilitate pentru utilizatorii dvs., care ar trebui să faciliteze organizarea conținutului dvs.

Pentru a adăuga etichete noi sau a eticheta o intrare într-o etichetă pe care ați creat-o deja, o puteți face din caseta „Etichete” pe care o veți găsi în coloana din dreapta, chiar sub coloana „Categorii”.

Alocare imagine principală

Imaginea prezentată este imaginea principală a postării tale . Am vizualizat deja cum să inserați imagini în postarea dvs. și acum vom vedea cum să atribuiți acea imagine evidențiată articolului.

Pentru asta, mergeți la coloana din dreapta și derulați în jos. Veți găsi o casetă care scrie „Imagine recomandată”. Dați clic pe „Alocare imagine prezentată”.

Pe ecranul următor veți avea opțiunea de a încărca o imagine sau de a selecta una din biblioteca multimedia, așa cum am văzut când am introdus o imagine în intrare.

Și aici: încărcăm sau selectăm o imagine, edităm datele care ne interesează, cum ar fi textul alternativ (alt tag) și dam clic pe butonul „Alocare imagine caracterizată”.

Dacă imaginea dvs. prezentată a fost încărcată cu succes, o veți vedea aici. Dacă doriți să o eliminați pentru a o schimba pentru alta, dați pur și simplu clic pe „Ștergeți imaginea prezentată” și refaceți procesul.

Meta descriere, titlu SEO etc.

Nu vreau să avansez mult, pentru că nu am vorbit încă despre pluginuri (vom fi aici). Dar cred că în acest moment ar trebui să vă spun câteva lucruri importante pe care ar trebui să le țineți minte înainte de a publica postarea dvs. pe WordPress.

Puteți face și în alt moment, dar în acest fel veți lucra într-un mod mai eficient și mai organizat.

Dacă aveți un plugin SEO (pe care ar trebui să îl instalați) pe blogul dvs., cum ar fi Yoast SEO, după ce terminați să scrieți postarea dvs., dacă derulați în jos, veți găsi acest lucru:

De aici puteți edita informațiile postării dvs. care vor fi văzute în rezultatele căutării Google și în cuvântul cheie principal, astfel încât doriți să fie poziționat acel articol.

Titlul SEO nu trebuie să fie exact același cu titlul postării dvs., dar ar trebui să conțină cuvântul dvs. cheie și să fie cât mai atractiv pentru a atrage atenția în SERP-urile Google și a ieși în evidență printre alte rezultate.

La fel și meta descrierea. În acest caz, acel mic text nu va afecta SEO, dar va fi responsabil pentru utilizatorii care vor să facă clic pe rezultatul dvs. Setați limita de caractere, pentru că dacă treceți peste Google, veți tăia textul. La fel și cu titlul SEO.

Cu o meta descriere bună, care oferă informații și încurajează clicul, puteți îmbunătăți mult CTR-ul . Și cu asta veți câștiga puncte la nivel SEO, deoarece Google va primi semnale conform cărora rezultatul dvs. se adaptează la ceea ce au căutat utilizatorii.

Veți găsi și acest lucru: faimosul semafor, care vă marchează în verde, portocaliu sau roșu ceea ce presupuneți că aveți bun, rău sau regulat.

Sfatul meu aici este să nu luați în seama prea mult culorile . Acest plugin SEO este bun pentru a ne ghida putin , titlu, meta descriere și alte lucruri, dar nu ar trebui să vă limiteze deloc atunci când scrieți postarea dvs. Acesta este un mit al naibii!

Scrie întotdeauna cu bun simț și gândindu-te la utilizatorii tăi, nu pentru ca semafoarele să devină verzi.

Publicați intrarea și alte opțiuni

Avem totul pregătit și a venit momentul să publicăm intrarea sau să o programăm pentru a fi publicată ori de câte ori doriți.

Pentru a face acest lucru, mergeți în partea de sus a coloanei din dreapta.

Dacă doriți să verificați cum arată postarea înainte de a o publica, dați clic pe „Previzualizare” și o veți vedea așa cum va apărea cititorilor dvs. în blogul dvs. odată publicată.

Dacă doriți să o publicați la acel moment, dați pur și simplu clic pe „Publicare”. Dacă o dată publicată, doriți să faceți o modificare, faceți-o apoi dați clic pe butonul „Actualizare”.

Dacă doriți să vă programați publicarea mai târziu, accesați „Publicați imediat” și dați clic pe „Modificați”. Selectați data și ora la care doriți să fie publicat articolul și salvați modificările.

Dacă nu doriți să o publicați sau să o programați în acest moment, dați clic pe „Salvați doar” înainte de a pleca, iar intrarea va fi salvată ca schiță și o puteți vedea doar. Nu va fi publica.

Creați pagini în WordPress

Pe lângă crearea de intrări sau articole, cu WordPress putem crea și pagini statice.

Ce fel de pagini ați dori să creați?

Ei bine, de exemplu, o pagină de contact, o pagină cu informații legale (politica de confidențialitate), o pagină „Despre mine” sau oricum doriți să o numiți, o pagină unde raportați despre serviciile dvs., paginile tipice „mulțumesc” pentru abonare ”, pagini din categorii pe care le poți poziționa etc.

Aceste pagini pot fi publice sau private. Le puteți oferi acces din meniul principal, din subsol etc.

Adăugați o nouă pagină

Pentru a crea o pagină în WordPress, procesul este același ca pentru a crea o intrare.

Pentru a adăuga o pagină nouă, o puteți face din meniul de sus, accesând „Nou” și dând clic pe „Pagina”. Sau din bara laterală din stânga, în secțiunea „Pagini” și apăsând „Adăugare nouă”.

Veți ajunge pe un ecran în care, la fel ca adăugarea unei noi intrări, puteți scrie titlul, edita adresa URL, scrie textul dorit, formați-l, include imagini, videoclipuri, atribuiți o imagine prezentată etc.

Atribute de pagină

Dacă intrările sunt organizate pe categorii și etichete, organizarea paginilor este diferită și funcționează ca un nivel de ierarhie, prin care puteți stabili că o pagină este de un nivel mai înalt sau o subpagină a alteia etc.

Puteți face acest lucru direct din coloana din dreapta, în caseta „Atribute de pagină”.

De aici puteți selecta pagina pe care tocmai ați creat-o nu are un nivel superior (ierarhie) sau să atribuiți o pagină superioară pentru a fi o pagină.

Designul paginilor dvs., ca și în cazul intrărilor dvs., va depinde de șablonul WordPress și de personalizările pe care le-ați făcut, dar din caseta „Atribute de pagină” puteți selecta, de asemenea, dacă utilizați șablonul implicit sau alte șabloane. pagini instalate.

Publicați o pagină în WordPress și alte opțiuni

La publicarea unei pagini, puteți edita vizibilitatea acesteia și puteți selecta dacă doriți să fie publică sau privată .

Puteți face acest lucru direct din caseta „Publicare”, în coloana din dreapta.

Instalați pluginuri în WordPress

Nu mă voi opri aici foarte mult pentru că am un ghid dedicat exclusiv  celor mai bune plugin-uri WordPress .

Plugin-urile sunt funcționalități pe care le puteți adăuga la WordPress și pe care le puteți instala și gestiona direct de pe panoul de control. Există pluginuri pentru tot ceea ce vă puteți imagina. Unii 100% gratuit, alții plătiti și alții premium.

Asigurați-vă că instalați cu adevărat cele care vă merită și capacitatea de găzduire, deoarece există pluginuri care cântăresc foarte mult și, dacă aveți multe, încărcarea site-ului dvs. web poate fi afectată.

Pentru a instala și gestiona pluginurile dvs., accesați meniul “Plugins” din bara laterală din stânga.

Pentru a adăuga un nou plugin, trebuie doar să dați clic pe butonul „Adăugare nou”. Pe ecranul următor, veți găsi un catalog extins de plugin-uri WordPress și un motor de căutare pentru a introduce numele pluginului sau căutarea după cuvinte cheie.

De aici puteți încărca, de asemenea, pluginuri dacă aveți fișierul pe computer.

Gestionează comentariile în WordPress

Comentariile sunt un ingredient fundamental în orice blog și este important să le gestionați corect, indiferent dacă sunt multe sau puține. Nu ajung peste noapte, dar dacă adăugați valoare cu conținutul dvs., vor ajunge.

Setări comentariu

Pentru a controla comentariile blogului dvs. și a configura „regulile dvs.”, accesați meniul „Setări” din bara laterală din stânga și dați clic pe secțiunea „Comentarii”.

În ecranul următor, selectați setările corespunzătoare: permite postarea de comentarii pe articole noi, cere că autorul comentariulu să lăse numele și e-mail lor, să păstreze în așteptare suspecți, comentarii spam – ul ,. etc. Pentru aceștia din urmă, recomand și instalarea unui plugin pentru filtrarea spamului, cum ar fi Akismet .

Aceste setări pot fi editate și modificate oricând sunteți interesat.

Gestionați comentariile

Pentru a accesa toate comentariile și a le gestiona, accesați meniul „Comentarii” pe care îl veți găsi în bara laterală din stânga.

Aici veți găsi toate comentariile blogului dvs. și le puteți aproba, respinge, răspunde, edita, accesa istoricul comentariilor fiecărui utilizator, marcandu-le ca spam sau le trimiteți la coșul de gunoi.

Instrumente: import și export de conținut

De pe site-ul dvs. WordPress puteți importa conținut din alte platforme, precum și să le exportați.

Puteți face acest lucru din meniul „Instrumente” pe care îl veți găsi în bara laterală din stânga.

Pentru a importa conținut din alte sisteme pe site-ul dvs. WordPress, dați clic pe opțiunea „Importați”. De aici puteți instala sistemul din care doriți să importați conținutul (intrări sau comentarii) sau să căutați un plugin de importator corespunzător.

Dacă doriți să exportați conținutul pe site-ul dvs. WordPress pe un alt site, dați clic pe opțiunea „Export”.

De aici puteți crea și descărca un fișier XML cu tot conținutul de pe computer sau puteți selecta doar o parte.

Ei bine, aici am încercat să fac pe scurt primul meu articol și ghid WordPress. Te-a ajutat? Ce părere aveți despre WordPress?

Îndoieli, comentarii? Te aștept aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *